چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کمیته امداد هنوز موفق به توزیع بسته‌های بهداشتی در میان مددجویان نشده‌ است

  • کد خبر: ۱۹۵۱۱
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳
کمیته امداد هنوز موفق به توزیع بسته‌های بهداشتی در میان مددجویان نشده‌ است
کمبود اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی در بازار برای استفاده در پیشگیری از بیماری همه‌گیر، مانعی فراروی حمایت این نهاد برای حمایت مددجویان زیرپوشش در سطح استان است.
به گزارش شهرآرا نیوز،حبیب‌الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، به نبود یا کمبود اقلام بهداشتی از جمله ماسک و دستکش بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده در سطح بازار اشاره و بیان کرد: با وجود گذشت چندین روز از ابلاغ عمومی اقدامات پیشگیرانه از شیوع احتمالی بیماری همه‌گیر در سطح کشور هنوز کمیته امداد در خراسان رضوی موفق به تامین و توزیع بسته‌های بهداشتی در میان مددجویان زیرپوشش خود نشده است.

وی به وجود افراد بیمار، سالمند و دیگر گروه‌های پرخطر از نظر سلامتی در میان مددجویان کمیته امداد اشاره و بیان کرد: گرچه اختیارات کامل در زمینه تهیه و توزیع اقلام بهداشتی لازم به مدیریت‌های کمیته امداد در شهرستان‌های استان خراسان رضوی ابلاغ شده تا اقدامات لازم را در خصوص این موضوع حساس صورت دهند، اما تاکنون کار موثری به این منظور انجام نشده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: ۶ هزار بیمار خاص، سخت‌علاج، زمین‌گیر و ۱۰۰ هزار نفر افراد سالمند در خراسان رضوی به عنوان مددجو زیرپوشش خدمات کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم هموطنان نیکوکار و شهروندان خیر در این زمینه به یاری کمیته امداد آمده تا حمایت لازم از مددجویان محروم محقق شود و این دوران و شرایط سخت را با سلامتی و موفقیت پشت سر بگذاریم.

آسوده گفت: به همین منظور با استانداری خراسان رضوی نیز برای تامین این اقلام بهداشتی مذاکراتی صورت گرفته که امیدواریم نتیجه‌بخش بوده و موثر واقع شود.

نیم میلیون نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

بنا بر اعلام رییس اداره تجهیزات پزشکی مصرفی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم‌اینک مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی با کمبود ۸۰ درصدی در خصوص ماسک طبی مواجه هستند.

این در حالی است که نهاد‌های بازرسی اصناف و تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تاکنون از کشف محموله احتکاری سه هزار و ۸۹۷ عددی گالن، بطری و اسپری ضدعفونی کننده از خانه‌ای در مشهد، کشف ۶ هزار عدد ماسک از یک فروشگاه تجهیزات پزشکی، گرانفروشی تجهیزات پزشکی برخی واحد‌های صنفی و خودداری آن‌ها از فروش چنین ملزوماتی خبر داده‌اند. نهاد‌های مسوول در این خصوص اقدام به تشکیل پرونده‌های قضایی و تعزیراتی کرده‌اند.

بر اساس ابلاغ "ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا" هم‌اینک تمامی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالن‌های مجالس عمومی، ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایش‌های غیرضرور به منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری همه‌گیر تعطیل و متوقف شده‌اند.

این شرایط اجتناب‌ناپذیر که سبب کاهش رفت و آمد‌های مردم و مراودات عمومی شده خودبه‌خود بر کاهش فعالیت‌های بازار، اصناف و امور تجاری تاثیر گذاشته است.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹۱ نفر از شهروندان مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تاکنون برای تشخیص دقیق نوع بیماری مورد آزمایش تخصصی قرار گرفته و از این میان فقط دو نفر بر اساس نتایج آزمایش تخصصی، مبتلا به ویروس کرونا شناخته شده‌اند.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->